Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa Nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi w Rzeszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Szkoła Podstawowa Nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi w Rzeszowie.

Data publikacji strony internetowej: 2023-12-07

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-01-11

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Może się zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik.

Do umieszczanych materiałów filmowych będą systematycznie dodawane napisy oraz opis pełnej treści filmu umieszczony w odrębnym pliku.

Oświadczenie sporządzono dnia 2024-01-11. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Paweł Goraj, pawel.goraj@erzeszow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 17 748 4787. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynek szkoły jest dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Przed budynkiem znajdują się wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Przy wejściu do budynku wykonany jest podjazd. Wejście prowadzi do skrzydła, w którym zlokalizowany jest dźwig osobowy wewnętrzny obsługujący wszystkie kondygnacje. Budynek szkoły składa się z trzech kondygnacji (0, 1, 2), posiada szerokie korytarze, logiczne rozmieszczenie elementów ruchomych. Toalety dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością znajdują się na każdej kondygnacji, bezpośrednio przy dźwigu osobowym. Zdecydowana większość drzwi w szkole, w tym drzwi do sal lekcyjnych i rewalidacyjnych spełniają wymóg minimalnej szerokość w świetle ościeżnicy 90 cm. W szkole zamontowana jest również platforma przyschodowa stanowiąca łącznik między budynkiem a salą gimnastyczną. Szkoła wyposażona jest w szafki ubraniowe dla uczniów usytuowane w korytarzach. Istnieje możliwości ich otwarcia z poziomu wózka (część umieszczona na wysokości 40-110 cm). Szkoła posiada oznakowanie dróg i wyjść przeciwpożarowych. Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego zawiera informacje uwzględniające specjalne potrzeby wynikające z niepełnosprawności. W szkole organizuje się cyklicznie próbną ewakuację obiektu. W ramach realizacji projektu grantowego „Dostępna Szkoła – innowacyjne rozwiązania w kreowaniu przyjaznej przestrzeni edukacyjnej z uwzględnieniem potrzeb uczniów oraz otoczenia” opracowany został plan poprawy dostępności architektonicznej, który będzie wdrażany w latach 2022-2023.